Małopolska to jeden z kluczowych regionów logistycznych w Polsce. To doskonały hub nie tylko na rynek krajowy, ale także do Europy Środkowo-Wschodniej i na Bałkany.

Coraz istotniejszym atutem Małopolski staje się też rola w obsłudze kierunku ukraińskiego. Kluczowe znaczenie ma tu nie tylko wspomniana A4 łącząca ten region z Ukrainą, ale także infrastruktura kolejowa – zwłaszcza terminal intermodalny w Sławkowie, położony na styku województw małopolskiego i śląskiego. Obiekt ten już dziś pełni unikalną funkcję dzięki połączeniu z linią szerokotorową LHS, która umożliwia bezpośredni przewóz towarów z Ukrainy. Planowana modernizacja terminala – zakładająca wzrost przepustowości z 285 tys. do 530 tys. TEU rocznie – otworzy możliwości obsługi znacznie większych wolumenów.
To infrastruktura o strategicznym znaczeniu w kontekście przyszłej odbudowy Ukrainy. Kolej i transport intermodalny będą kluczowym środkiem przewozu ciężkich ładunków: materiałów budowlanych, surowców i komponentów przemysłowych. Warto dodać, że Sławków jest również bezpośrednio połączony z portami morskimi, m.in. Gdańskiem (Baltic Hub), co umożliwia płynne włączenie kontenerów z rynków globalnych w łańcuchy dostaw do Ukrainy, Polski, Czech, Słowacji i dalej na południe Europy.
W SUUSie aktywnie wspieramy klientów na kierunku ukraińskim – realizując przewozy drogowe, kolejowe i intermodalne, a także oferując obsługę celną. Niedawno uruchomiliśmy również własną spółkę w tym kraju. Wierzymy, że zakończenie działań wojennych i przyspieszenie aktywności gospodarczej otworzą nowe możliwości rozwoju dla sektora logistyki. Już dziś obserwujemy rosnące zainteresowanie tym rynkiem – zarówno ze strony polskich firm, jak i inwestorów z Europy Zachodniej, Azji i Stanów Zjednoczonych. Ponadto wiele ukraińskich firm, które czasowo przeniosły działalność do Polski, zapewne z czasem będzie również wzmacniać swoją aktywność na rodzimym rynku.