Wspólny projekt SUUSa i Grupy Kęty S.A. – niskoemisyjny transport profili aluminiowych elektryczną ciężarówką

  • 05.08.2025
  • Rohlig SUUS Logistics
  • ul. Równoległa 4A
  • 02-235 Warszawa
  • PL

Rohlig SUUS Logistics realizuje dla Grupy Kęty S.A. codzienne dostawy profili aluminiowych pomiędzy zakładami produkcyjnymi w Kętach oraz Bielsku-Białej. W operacjach wykorzystywana jest elektryczna ciężarówka – eActros 300. Rozwiązanie to pozwala na redukcję emisji CO2 o 53%, przy jednoczesnym zachowaniu pełnej efektywności operacyjnej. Projekt wpisuje się w strategie ESG zarówno SUUSa, jak i Grupy Kęty S.A.

report image
SUUS realizuje dla Grupy Kęty S.A. codzienne dostawy profili aluminiowych produkowanych i magazynowanych w zakładzie w Kętach do fabryki systemów aluminiowych Aluprof w Bielsku-Białej. Lokalizacje te oddalone są od siebie o 22 km. W operacjach wykorzystywana jest elektryczna ciężarówka eActros 300 ze stałą zabudową w połączeniu z przyczepą – tzw. tandem, które przystosowane są do transportu długich ładunków. Jest to pierwszy tego typu projekt na polskim rynku. Rozwiązanie to pozwala jednocześnie na efektywny i mniej emisyjny przewóz wyrobów aluminiowych o długości do 7 metrów.

Wspólna analiza procesów logistycznych Grupy Kęty oraz przeprowadzone testy pokazały, że przy regularnych połączeniach wahadłowych, stałym wolumenie i odpowiednim dystansie pomiędzy magazynem a fabryką możliwe jest efektywne wdrożenie elektrycznej ciężarówki. Takie podejście pozwala jednocześnie na sprawne operacje oraz redukcję emisji CO₂ o 53% – mówi Fabian Szmurło, Domestic FTL Product Director w Rohlig SUUS Logistics. – Przy wciąż wysokich kosztach oraz ograniczeniach infrastrukturalnych i technologicznych fundamentem powodzenia takich projektów w obszarze elektryfikacji transportu jest bliska i długoterminowa współpraca wszystkich uczestników łańcucha dostaw, w tym operatora logistycznego i klienta – dodaje. 

– Nasz projekt opiera się na trzech filarach. EKOLOGIA, EFEKTYWNOŚĆ, INNOWACJA. Ekologia, gdyż do projektu wykorzystany został niskoemisyjny środek transportu, a profile aluminiowe do jego zabudowy zostały wyprodukowane w Grupie Kęty w dużym procencie z surowców z odzysku. Efektywność, ponieważ Grupa Kęty zamierza dostarczać niemal 80% zamówień – tj. ponad 16 tys. ton profili aluminiowych rocznie do Aluprofu Bielsko-Biała. Innowacja – jest to pierwszy projekt w Polsce, wykorzystujący elektryczny samochód ciężarowy typu tandem – mówi Łukasz Dudziak, Dyrektor Logistyki SWW w Grupie Kęty S.A.  

– Dodatkowym elementem projektu jest dostosowanie sieci powiązań na bazie okien logistycznych z jednoczesnym wykorzystaniem telematyki: danych z GPS, analizy zużycia i odzyskiwania energii w trakcie jazdy. Pozwala nam to na budowanie jeszcze wyższych standardów w logistyce przyszłości – podkreśla.
  • Rohlig SUUS Logistics
  • ul. Równoległa 4A
  • 02-235 Warszawa
  • PL

Pozostałe notatki

Webinar: RYNKI ENERGII W OBLICZU ZIMY: ANALIZA TRENDÓW I PROGNOZ

  • 07.10.2025

15 października 2025 | godz. 11:00 | Clickmeeting

DZP doradcą w transakcji ABB spółki AB

  • 03.10.2025

Eksperci DZP wspierali Ipopema Securities oraz akcjonariuszy sprzedających w transakcji typu accelerated book-building na warszawskiej giełdzie papierów wartościowych.

Kuehne+Nagel otwiera swoją pierwszą niezależną placówkę w Islandii

  • 02.10.2025

Kuehne+Nagel otwiera swoje pierwsze niezależne biuro i magazyn w islandzkim mieście Hafnafjördur. Z lokalizacji w porcie zespół 13 doświadczonych specjalistów będzie świadczył klientom usługi w zakresie logistyki morskiej i lotniczej, a także rozwiązań celnych.

Fakty i mity o systemie kaucyjnym

  • 29.09.2025

Cykl webinarów prawno-podatkowych. Udział jest bezpłatny.