Obowiązek założenia adresu do e-Doręczeń dla przedsiębiorców – ważna zmiana, którą musisz wdrożyć do 1 kwietnia 2025 r.

  • 21.03.2025
  • MDDP Outsourcing Sp. z o.o. Sp. k.
  • ul. Towarowa 7
  • 00-839 Warszawa
  • PL

Z dniem 1 kwietnia 2025 roku wchodzi w życie nowy obowiązek dla przedsiębiorców zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS). Od tego momentu każda firma musi posiadać adres do e-Doręczeń, który będzie wymagany w oficjalnej korespondencji urzędowej. Dowiedz się, jak szybko i sprawnie założyć firmowy adres e-Doręczeń!

report image

Czym są e-Doręczenia?


e-Doręczenia to cyfrowy odpowiednik tradycyjnego listu poleconego. Oznacza to, że mają one taką samą moc prawną jak przesyłka polecona za potwierdzeniem odbioru. Dzięki temu przedsiębiorcy mogą załatwiać sprawy urzędowe szybciej i wygodniej, eliminując konieczność wysyłania oraz odbierania papierowych dokumentów.

Za pomocą e-Doręczeń przedsiębiorcy będą mogli odbierać oficjalne pisma, decyzje administracyjne, wezwania, a także składać wnioski do instytucji publicznych. Co ważne, korzystanie z tego rozwiązania w relacjach firma-administracja państwowa jest bezpłatne.

Jak założyć adres do e-Doręczeń?


Rejestracja e-Doręczeń odbywa się online za pośrednictwem kreatora dostępnego na stronie biznes.gov.pl. Wymagane informacje do założenia adresu to:
  • Numer KRS firmy
  • Adres do korespondencji
  • Dane administratora skrzynki (imię, nazwisko, e-mail, PESEL lub identyfikator europejski)
Jeśli osoba składająca wniosek nie jest upoważniona do reprezentowania firmy, wymagane będą także:
  • Elektronicznie podpisane pełnomocnictwo (lub kopia potwierdzona przez przedsiębiorcę, notariusza lub innego pełnomocnika).
  • Dowód opłaty skarbowej za pełnomocnictwo (17 zł).
Po uzupełnieniu wniosku należy podpisać go online za pomocą podpisu osobistego, zaufanego lub kwalifikowanego. Ważne informacje podczas zakładania adresu do e-Doręczeń
  • Wniosek musi podpisać osoba uprawniona do reprezentacji firmy lub pełnomocnik z odpowiednim umocowaniem.
  • Można zapisać wniosek i dokonać zmian w ciągu 4 dni, jeśli będą konieczne poprawki.
  • Po pozytywnej weryfikacji na adres e-mail zostanie wysłana instrukcja aktywacji skrzynki do e-Doręczeń.

Czy e-Doręczenia są obowiązkowe także w komunikacji z innymi podmiotami?


Firmy, które chcą korzystać z e-Doręczeń nie tylko w relacjach z administracją, ale także z innymi przedsiębiorcami i osobami posiadającymi taki adres, mogą skorzystać z usług kwalifikowanych dostawców usług (KDU). Usługi te mogą wiązać się z opłatami, zależnymi od cennika dostawców. Więcej informacji można znaleźć na stronie rządowej kwalifikowani dostawcy usług KDU.


Do kwalifikowanych dostawców usług e-Doręczeń należy m.in.:
  • Asseco Data Systems S.A.
  • Autenti sp. z o.o.
  • KFJ Inwestycje Sp. z o.o.
  • Poczta Polska S.A.
  • Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A.

Jak MDDP Outsourcing wspiera firmy w zakresie e-Doręczeń?


Eksperci MDDP Outsourcing oferują kompleksowe wsparcie związane z wdrożeniem e-Doręczeń:
  • Doradztwo techniczne – pomoc w zakładaniu i konfiguracji skrzynki do e-Doręczeń.
  • Szkolenia – przeszkolenie pracowników z zakresu korzystania z tej nowej usługi.
  • Wsparcie techniczne – pomoc w rozwiązywaniu problemów związanych z obsługą e-Doręczeń.
Pamiętaj, że założenie adresu e-Doręczeń to obowiązek, który należy spełnić do 1 kwietnia 2025 roku. Chcesz dowiedzieć się więcej? Odwiedź stronę biznes.gov.pl i rozpocznij rejestrację już teraz.
  • MDDP Outsourcing Sp. z o.o. Sp. k.
  • ul. Towarowa 7
  • 00-839 Warszawa
  • PL

Pozostałe notatki

Rohlig SUUS Logistics otworzył spółkę w Ukrainie

  • 20.05.2025

Rohlig SUUS Logistics uruchomił spółkę w Ukrainie, z siedzibą w Kijowie, umacniając swoją pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej. Operator posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze ukraińskiego rynku i docenia rosnące gospodarcze znaczenie tego kraju. W nowej lokalizacji oferuje rozbudowany zakres usług logistycznych, w tym transport drogowy, kolejowy, lotniczy i morski, rozwiązania intermodalne oraz obsługę celną.

Kiedy cudzoziemiec potrzebuje podpisu kwalifikowanego w Polsce?

  • 20.05.2025

Czy cudzoziemiec w Polsce potrzebuje podpisu kwalifikowanego? W wielu sytuacjach — od prowadzenia firmy po kontakty z urzędami — e-podpis jest wręcz niezbędny. Sprawdź, kiedy warto go mieć i jak ułatwi sobie życie w Polsce!

KWKR doradzała przy konsolidacji grupy kapitałowej Software Mind w USA

  • 19.05.2025

Kancelaria KWKR doradzała wieloletniemu klientowi Software Mind sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (software house) przy pośrednim nabyciu pozostałych 30% udziałów w amerykańskich spółkach Virtual M Inc. oraz The Big Three 912 Inc. Transakcja umożliwiła pełną konsolidację grupy kapitałowej Software Mind w Stanach Zjednoczonych.

Odrębności polskiego prawa umów o pośrednictwie handlowym i polskiego procesu gospodarczego względem regulacji prawa niemieckiego

  • 15.05.2025

4 kwietnia 2025 dr Joanna Schubel i Justyna Biernat, LL.M. (Bonn) wygłosiły w Lipsku w ramach 15. Sympozjum o aktualnych zagadnieniach prawa umów o pośrednictwie handlowym i międzynarodowego prawa handlowego referat na temat odrębności polskiego prawa umów o pośrednictwie handlowym i polskiego procesu gospodarczego względem regulacji prawa niemieckiego.