Nowe warianty zabudów dla MAN-a TGE

  • 10.07.2025
  • MAN Truck & Bus Polska Sp. z o.o.
  • Al. Katowicka 9
  • 05-830 Nadarzyn
  • PL
Szczegóły

Zabudowy firm Meiller i BE-Combi poszerzają ofertę produktów w segmencie jednofakturowym. MAN zacieśnia współpracę z producentami zabudów i firmami wykonującymi konwersje pojazdów w ramach nowego programu „Certified Van Partner”

Trójstronna wywrotka TRIGENIUS marki Meiller oraz zestaw z naczepą, z zabudową skrzyniową od BE-Combi to nowe pozycje pojazdów dostawczych MAN Truck & Bus w segmencie jednofakturowym. Oznacza to, że obecnie dostępnych jest 13 różnych wariantów, które można zamówić wprost z fabryki. Gotowe pojazdy są objęte gwarancją MAN-a i mogą być zamawiane przez klienta bezpośrednio od MAN-a, czyli z jednego źródła.

Innowacyjnym rozwiązaniem jest zestaw oferowany przez BE-Combi. Jest to pojazd MAN TGE o DMC 3,5 tony połączony z przyczepą o DMC 3,5 tony. Producent zabudów, firma BE-Combi przekształca TGE w ciągnik siodłowy, wyposażając go w ramę pomocniczą, siodło, źródło sprężonego powietrza oraz inteligentną instalację hamulcową. Do tego zestawu oferowana jest jednoosiowa naczepa 3500PLUS również marki BE-Combi z lekką zabudową skrzyniową od firmy Junge, z windą załadunkową oraz ze spojlerem dachowym. Zestaw z naczepą ma dopuszczalną masę całkowitą siedem ton.
Największą zaletą tego rozwiązania jest to, że kierowcy potrzebują jedynie prawa jazdy kategorii B – nie jest wymagane prawo jazdy kategorii C. System ten ma ładowność około 2650 kilogramów oraz przestrzeń ładunkową do 28 metrów sześciennych, co pozwala na transport dziesięciu europalet. Stanowi zatem ciekawą alternatywę dla ciężarówek o DMC 7,5 ton. Systemy bezpieczeństwa, takie jak ABS i ESP, działają również w naczepie.

TRIGENIUS firmy Meiller również wyróżnia się innowacyjnymi rozwiązaniami. To solidna, zoptymalizowana pod kątem masy trójstronna wywrotka ze stali Hardox, o dużej ładowności, którą osiągnięto m.in. dzięki technologii spawania laserowego umożliwiającej łączenie ze sobą cienkich, wysokowytrzymałych blach stalowych. Zestaw z MAN TGE o DMC 3,5 tony może pomieścić do 951 kg ładunku. Z kolei w przypadku TGE o DMC 5,5 tony ładowność wynosi nawet 2600 kg. Nowością w wywrotce TRIGENIUS są również jednotonowe ucha mocujące na ścianach bocznych służące do zabezpieczania ładunku wystającego poza burtę, a także ucha mocujące w podłodze o sile trzymania dwóch ton, wysunięte na zewnątrz i dostępne zarówno z zewnątrz, jak i od wewnątrz. Firma Meiller zmodernizowała również zamknięcia burt, nadstawki burtowe i błotniki.

Pełna treść informacji prasowej znajduje się w załączniku.
  • MAN Truck & Bus Polska Sp. z o.o.
  • Al. Katowicka 9
  • 05-830 Nadarzyn
  • PL

Pozostałe notatki

Webinar: Podatki w energetyce – najważniejsze trendy i wyzwania | 15 lipca 2025 r., godz. 10:00-12:00

  • 09.07.2025

Zapraszamy na bezpłatny webinar, w czasie którego eksperci CRIDO przedstawią szeroki zakres kwestii podatkowych dotyczących branży energetycznej: od podatku od nieruchomości i cen transferowych, poprzez KSeF i VAT, a na dotacjach i ulgach podatkowych kończąc.

KSeF Forum CRIDO | 16 lipca 2025 w godzinach 10:00-16:00

  • 09.07.2025

Zapraszamy na całodniowe, bezpłatne wydarzenie „KSeF Forum” organizowane przez wiodącą polską firmę doradczą CRIDO, które będzie poświęcone omówieniu aspektów związanych z wejściem w życie Krajowego Systemu e-Faktur. Nowe obowiązki w zakresie fakturowania to wyzwanie, które dotyczy nas wszystkich. Kluczowe jest, aby wiedzieć, jak KSeF wpłynie na nasz biznes oraz jak przygotować się do zmian.

Tymczasowy rozejm w wojnie celnej – geopolityka dyktuje stawki frachtowe

  • 08.07.2025

Transport morski odpowiada za ponad 90% światowego handlu. Żegluga jest ściśle powiązana z sytuacją geopolityczną na świecie, której jednym z głównych motorów napędowych jest obecnie nieprzewidywalna polityka celna Stanów Zjednoczonych.

Logistyka kluczem do rozwoju biznesu w Czechach

  • 03.07.2025

Czechy od dawna przyciągają inwestorów – znajdują się w samym sercu Europy, mają dobrze rozwiniętą infrastrukturę, stabilną gospodarkę i usługi wspierające biznes. Według danych CzechInvest, łączna wartość projektów inwestycyjnych w 2024 roku osiągnęła niemal 60 miliardów CZK (ok. 2,39 miliarda EUR), co jest najwyższym wynikiem od 2017 roku.