Nowe warianty zabudów dla MAN-a TGE

  • 10.07.2025
  • MAN Truck & Bus Polska Sp. z o.o.
  • Al. Katowicka 9
  • 05-830 Nadarzyn
  • PL
Szczegóły

Zabudowy firm Meiller i BE-Combi poszerzają ofertę produktów w segmencie jednofakturowym. MAN zacieśnia współpracę z producentami zabudów i firmami wykonującymi konwersje pojazdów w ramach nowego programu „Certified Van Partner”

Trójstronna wywrotka TRIGENIUS marki Meiller oraz zestaw z naczepą, z zabudową skrzyniową od BE-Combi to nowe pozycje pojazdów dostawczych MAN Truck & Bus w segmencie jednofakturowym. Oznacza to, że obecnie dostępnych jest 13 różnych wariantów, które można zamówić wprost z fabryki. Gotowe pojazdy są objęte gwarancją MAN-a i mogą być zamawiane przez klienta bezpośrednio od MAN-a, czyli z jednego źródła.

Innowacyjnym rozwiązaniem jest zestaw oferowany przez BE-Combi. Jest to pojazd MAN TGE o DMC 3,5 tony połączony z przyczepą o DMC 3,5 tony. Producent zabudów, firma BE-Combi przekształca TGE w ciągnik siodłowy, wyposażając go w ramę pomocniczą, siodło, źródło sprężonego powietrza oraz inteligentną instalację hamulcową. Do tego zestawu oferowana jest jednoosiowa naczepa 3500PLUS również marki BE-Combi z lekką zabudową skrzyniową od firmy Junge, z windą załadunkową oraz ze spojlerem dachowym. Zestaw z naczepą ma dopuszczalną masę całkowitą siedem ton.
Największą zaletą tego rozwiązania jest to, że kierowcy potrzebują jedynie prawa jazdy kategorii B – nie jest wymagane prawo jazdy kategorii C. System ten ma ładowność około 2650 kilogramów oraz przestrzeń ładunkową do 28 metrów sześciennych, co pozwala na transport dziesięciu europalet. Stanowi zatem ciekawą alternatywę dla ciężarówek o DMC 7,5 ton. Systemy bezpieczeństwa, takie jak ABS i ESP, działają również w naczepie.

TRIGENIUS firmy Meiller również wyróżnia się innowacyjnymi rozwiązaniami. To solidna, zoptymalizowana pod kątem masy trójstronna wywrotka ze stali Hardox, o dużej ładowności, którą osiągnięto m.in. dzięki technologii spawania laserowego umożliwiającej łączenie ze sobą cienkich, wysokowytrzymałych blach stalowych. Zestaw z MAN TGE o DMC 3,5 tony może pomieścić do 951 kg ładunku. Z kolei w przypadku TGE o DMC 5,5 tony ładowność wynosi nawet 2600 kg. Nowością w wywrotce TRIGENIUS są również jednotonowe ucha mocujące na ścianach bocznych służące do zabezpieczania ładunku wystającego poza burtę, a także ucha mocujące w podłodze o sile trzymania dwóch ton, wysunięte na zewnątrz i dostępne zarówno z zewnątrz, jak i od wewnątrz. Firma Meiller zmodernizowała również zamknięcia burt, nadstawki burtowe i błotniki.

Pełna treść informacji prasowej znajduje się w załączniku.
  • MAN Truck & Bus Polska Sp. z o.o.
  • Al. Katowicka 9
  • 05-830 Nadarzyn
  • PL

Pozostałe notatki

Port w Konstancy – kluczowa europejska brama do handlu z Azją

  • 20.08.2025

Port w Konstancy, największy terminal morski Rumunii i jeden z najważniejszych portów w regionie Morza Czarnego, w 2024 roku odpowiadał za ponad 96% całkowitego wolumenu obsługiwanego przez rumuńskie porty morskie. Jego pozycję wzmacniają równoległe inwestycje infrastrukturalne przekraczające 250 mln euro, obejmujące rozbudowę nabrzeży, terminali RO RO i project cargo oraz modernizację dostępu kolejowego i drogowego.

Polski rynek magazynowy w I poł. 2025 r. w fazie selekcji i stabilizacji

  • 20.08.2025

Polski rynek magazynowy w I połowie 2025 r. pozostaje stabilny mimo spadku nowej podaży i ostrożniejszego podejścia deweloperów. Popyt brutto osiągnął 2,95 mln mkw. (+10% r/r), z rosnącym udziałem renegocjacji. Inwestorzy coraz chętniej wybierają transakcje typu sale & leaseback, a wolumen inwestycyjny wzrósł o 135% r/r. Rynek dojrzewa, a w centrum uwagi są dłuższe umowy najmu, ESG oraz kluczowe huby logistyczne.

KWKR doradzała Digital Ocean Ventures Starter przy inwestycji w spółkę 1Security

  • 18.08.2025

Kancelaria KWKR doradzała funduszowi Digital Ocean Ventures Starter przy kolejnej transakcji inwestycyjnej, tym razem w spółkę 1Security, która rozwija platformę zabezpieczającą środowiska współpracy Microsoft 365 w kontekście wdrażania narzędzi sztucznej inteligencji.

Wspólny projekt SUUSa i Grupy Kęty S.A. – niskoemisyjny transport profili aluminiowych elektryczną ciężarówką

  • 05.08.2025

Rohlig SUUS Logistics realizuje dla Grupy Kęty S.A. codzienne dostawy profili aluminiowych pomiędzy zakładami produkcyjnymi w Kętach oraz Bielsku-Białej. W operacjach wykorzystywana jest elektryczna ciężarówka – eActros 300. Rozwiązanie to pozwala na redukcję emisji CO2 o 53%, przy jednoczesnym zachowaniu pełnej efektywności operacyjnej. Projekt wpisuje się w strategie ESG zarówno SUUSa, jak i Grupy Kęty S.A.