Kuehne+Nagel i Lufthansa Cargo promują paliwa neutralne pod względem emisji CO2

  • 07.10.2021
  • Kuehne + Nagel Sp. z o.o.
  • ul. Spedycyjna 1
  • 62-023 Gądki
  • PL
Szczegóły

Kuehne+Nagel i Lufthansa Cargo porozumiały się w zakresie promocji i wykorzystania paliwa syntetycznego od organizacji pozarządowej atmosfair z siedzibą w Berlinie.

report image
Dostawcy usług logistycznych wspólnie zobowiązali się wspierać pierwszy na świecie zakład produkcyjny syntetycznego SAF w Werlte, Emsland (Niemcy), kupując 25 000 litrów paliwa rocznie przez następne pięć lat. Paliwa syntetyczne nie są jeszcze produkowane przemysłowo, są dostępne tylko w ilościach laboratoryjnych. Paliwo to uważane jest za paliwo przyszłości, zdolne zredukować emisję CO2 silników lotniczych do zera.

Yngve Ruud, członek zarządu Kuehne+Nagel, odpowiedzialny za logistykę lotniczą, skomentował: „Już teraz, dzięki SAF, nasi klienci mogą uniknąć emisji dwutlenku węgla ze swoich przesyłek. Wspierając pierwszą produkcję paliwa typu power-to-liquid wraz z Lufthansa Cargo, wysyłamy mocny komunikat o naszym zaangażowaniu, zapraszając jednocześnie naszych kolegów z branży i klientów do przyłączenia się do tworzenia niskoemisyjnej gospodarki przyszłości już dziś”.

„Wyraźnie widzimy rozwiązanie, dzięki któremu zredukujemy emisje z operacji lotniczych, dzięki stosowaniu syntetycznych, zrównoważonych paliw lotniczych. To zaangażowanie po raz kolejny pokazuje, że aktywnie stawiamy czoła wyzwaniom związanym z ochroną klimatu”, Dorothea von Boxberg, dyrektor generalny Lufthansa Cargo, wyjaśniła strategiczne tło partnerstwa z Kuehne+Nagel.

Z właściwościami niemal identycznymi jak konwencjonalne paliwo do silników odrzutowych, zrównoważone paliwa lotnicze są filarem na drodze do neutralnego pod względem emisji CO2 transportu. Istnieją dwa główne rodzaje zrównoważonego paliwa lotniczego – bio SAF i syntetyczny SAF.

Do tej pory Kuehne+Nagel i Lufthansa Cargo wykorzystywały bio SAF do zmniejszenia śladu węglowego w transporcie lotniczym. Podczas gdy bio SAF jest produkowany z biomasy (produktów odpadowych i surowców o niskiej zawartości węgla), podstawowym źródłem energii i surowcami do produkcji syntetycznego SAF są odnawialna energia elektryczna, woda i dwutlenek węgla (CO2). Syntetyczny SAF jest uważany za długoterminowe rozwiązanie dla przemysłu, ponieważ może być produkowany bez ograniczeń związanych z dostawami biomasy i może zredukować emisje do 100%.

  • Kuehne + Nagel Sp. z o.o.
  • ul. Spedycyjna 1
  • 62-023 Gądki
  • PL

Pozostałe notatki

Czy organ odwoławczy powinien wydać jedną czy więcej decyzji w przypadku wielości odwołań?

  • 19.10.2021

Na to pytanie odpowiedzi udziela adw. Aneta Walewska-Borsuk.

Uproszczone Postępowanie Restrukturyzacyjne

  • 18.10.2021

Jeszcze tylko do 30 listopada 2021 roku, można skorzystać z przepisów o uproszczonym postępowaniu restrukturyzacyjnym wprowadzonych w ramach tarczy 4.0. Ten tryb restrukturyzacji jest relatywnie prostym narzędziem, pozwalającym dłużnikom mającym przejściowe kłopoty finansowe, na uniknięcie konieczności ogłoszenia upadłości.

TECH LIGHT z nową lokalizacją pod Warszawą

  • 15.10.2021

Firma TECH LIGHT, producent i projektant profili oświetleniowych LED, zdecydowała się na relokację do parku magazynowego Panattoni A2 Warsaw East Park położonego tuż przy węźle „Stary Konik” niedaleko Warszawy. Najemca wprowadził się na 1200 mkw. powierzchni magazynowej i biurowej już w sierpniu. Kompleksową usługę doradczą firmie TECH LIGHT zapewniła firma AXI IMMO.

Dostęp do drogi publicznej, a droga wewnętrzna i służebność gruntowa

  • 12.10.2021

W związku z pojawiającymi się wątpliwościami prawnymi inwestorów, w kwestii dostępności do drogi publicznej, poprzez drogę wewnętrzną, należy stwierdzić, że godnie w art. 2 pkt 14 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2021 r. poz. 741 z późn. zm.),