Grupa GEFCO: Konsolidacja komponentów motoryzacyjnych od europejskich dostawców dla fabryki BWI w Chinach

  • 13.08.2019
  • GEFCO Polska Sp. z o.o.
  • pl. Bankowy 2
  • 00-095 Warszawa
  • PL
Szczegóły

BWI Group zajmuje się projektowaniem i produkcją oryginalnych części zawieszenia dla wielu producentów samochodów. Grupa GEFCO i BWI współpracują już od kilkunastu lat. Początkowo GEFCO było partnerem logistycznym największej na świecie fabryki BWI Group w Krośnie.

report image
Bardzo dobre efekty współpracy w Polsce były podstawą do rozszerzenia obsługi logistycznej na kolejne fabryki BWI w Europie, a w konsekwencji do powierzenia Grupie GEFCO wymagającej dużego doświadczenia obsługi dostaw komponentów z Europy do fabryki BWI w Pekinie.

Rozszerzając współpracę BWI Group zależało na zwiększeniu kontroli nad przepływem towarów, skróceniu czasu tranzytu z Europy do Azji oraz obniżeniu kosztów. Wraz z rozpoczęciem projektu  kompleksowa obsługa logistyczna przeszła w ręce jednego profesjonalnego dostawcy. Wymagało to wdrożenia zintegrowanych rozwiązań logistycznych - transportu drogowego, FTL, LTL, cross-dockingu, transportu kolejowego, obsługi celnej i administracyjnej oraz transportu lotniczego.

Jak wygląda praca GEFCO dla BWI Group?

Konsolidacje towaru i dalsze jego dostawy na Wschód stają się domena Grupy GEFCO. Każdego miesiąca Grupa GEFCO przewozi towary od kilkudziesięciu dostawców BWI z całej Europy do magazynu konsolidacyjnego w Psarach na Górnym Śląsku. Dostawy z wykorzystaniem sieci drobnicowej muszą być realizowane tak, aby cały towar pojawił się w Polsce na czas. Dzień i godzina wyjazdu kontenerów z Psar do terminala kolejowego w Malaszewiczach są sztywne, a ewentualne opóźnienia ze strony dostawców powodują konieczność zorganizowania przez GEFCO alternatywnego transportu lotniczego.

Na odcinku od terminala w Malaszewiczach do Zhengzhou w Chinach kontenery są przewożone koleją. Następnie z terminala w Chinach transportem drogowym trafiają do fabryki BWI w Pekinie. W cały proces zaangażowanych jest kilkanaście osób z BWI oraz GEFCO Polska, GEFCO Forwarding oraz GEFCO China. Doświadczenie zdobyte w podobnych projektach dla klientów z branży automotive przyniosło spodziewane efekty - już pierwszy kontener z Europy dotarł do azjatyckiej fabryki BWI w zakładanym czasie.

Efekty:

·         Wdrożenie rozwiązań logistycznych szytych na miarę
·         3 tygodnie krótszy czas tranzytu w porównaniu do wcześniejszych transportów drogą morską, realizowanych indywidualnie przez dostawców z Europy
·         Obniżenie kosztów logistycznych
·         Odmrożenie kapitału - BWI staje się właścicielem komponentów w momencie gdy te opuszczają fabrykę dostawcy. Krótszy czas tranzytu do Chin to zatem również ograniczenie czasu zamrożenia kapitału w formie transportowanych towarów. Rozwój biznesu z perspektywą potrojenia skali do 2021 roku

„Transport towarów do Chin nie jest tak popularny, jak import z Azji do Europy, a odprawy celne, prawo lokalne i różnice kulturowe stawiają dodatkowe wymagania wobec operatorów logistycznych. Dzięki sprawnej współpracy i dopełnieniu wszystkich formalności, w tym uzyskaniu odpowiednich pozwoleń, udało nam się wyraźnie skrócić czas tranzytu, dostarczyć towar na czas i ograniczyć koszty” – mówi Marcin ZASUŃ, Kierownik ds. rozwoju produktu, GEFCO Polska.

„Nasza współpraca z GEFCO oznacza konsolidację dostaw z Europy w rękach jednego dostawcy i lepszą kontrolę nad procesem. Dodatkowo odejście od wielu indywidualnych transportów z Europy sprzyja optymalizacji kosztów i lepiej zabezpiecza nas na wypadek ewentualnych przestojów z powodu braku ciągłości łańcucha dostaw. Po wielu latach współpracy z GEFCO traktujemy siebie jako partnerów, którzy mogą na sobie polegać” – mówi Tomasz Dziewiecki, Global Lean Manager w BWI Group. Firma produkuje oryginalne części zawieszenia dla wielu znanych marek, w tym BMW, Ford, GM, Land Rover, Jaguar, Volvo, Honda, PSA, Audi, Porsche, Mercedes-AMG i Ferrari.
  • GEFCO Polska Sp. z o.o.
  • pl. Bankowy 2
  • 00-095 Warszawa
  • PL

Pozostałe notatki

Raport AXI IMMO – Rynek magazynowy w 1 połowie 2019 r.

  • 20.08.2019

Sektor magazynowy ma za sobą kolejne udane półrocze. Wysoki, stabilny popyt na poziomie 1,8 mln mkw. był efektem wysokiej aktywności branży logistycznej. W ciągu 6 miesięcy br. oddanych do użytku zostało blisko 1 mln mkw., a kolejne 2,3 mln mkw. było w budowie na koniec czerwca.

Największa na świecie firma prawnicza łączy się z elitarną kancelarią z Korei Południowej

  • 14.08.2019

Dentons, największa firma prawnicza na świecie, ogłasza dziś planowane połączenie z Lee International, wiodącą kancelarią z Korei Południowej – jedenastej najpotężniejszej gospodarce świata i trzeciej najsilniejszej gospodarce w Azji.

Dentons rozszerza zakres działalności w Ameryce Środkowej

  • 09.08.2019

Połączenie w Hondurasie w sposób unikalny pozwoli Dentons, największej globalnej firmie prawniczej, wyjść naprzeciw potrzebom klientów w Ameryce Łacińskiej i na Karaibach, a także umożliwi im kontakt z ponad dziesięcioma tysiącami utalentowanych prawników na całym świecie.

Dystrybucja artykułów sportowych na rynek Ameryki Łacińskiej w ramach umowy partnerskiej Kuehne + Nagel z firmą Decathlon.

  • 08.08.2019

Kuehne + Nagel podpisało pięcioletnią umowę z firmą Decathlon na obsługę Regionalnego Centrum Dystrybucji w zakresie magazynowania, usług celnych, importu oraz eksportu.