Grupa GEFCO: Konsolidacja komponentów motoryzacyjnych od europejskich dostawców dla fabryki BWI w Chinach

  • 08.05.2019
  • GEFCO Polska Sp. z o.o.
  • pl. Bankowy 2
  • 00-095 Warszawa
  • PL
Szczegóły

BWI Group zajmuje się projektowaniem i produkcją oryginalnych części zawieszenia dla wielu producentów samochodów. Grupa GEFCO i BWI współpracują już od kilkunastu lat. Początkowo GEFCO było partnerem logistycznym największej na świecie fabryki BWI Group w Krośnie. Bardzo dobre efekty współpracy w Polsce były podstawą do rozszerzenia obsługi logistycznej na kolejne fabryki BWI w Europie, a w konsekwencji do powierzenia Grupie GEFCO obsługi dostaw komponentów z Europy do fabryki BWI w Pekinie.

report image
Rozszerzając współpracę BWI Group zależało na zwiększeniu kontroli nad przepływem towarów, skróceniu czasu tranzytu z Europy do Azji oraz obniżeniu kosztów. Wraz z rozpoczęciem projektu  kompleksowa obsługa logistyczna przeszła w ręce jednego profesjonalnego dostawcy. Wymagało to wdrożenia zintegrowanych rozwiązań logistycznych - transportu drogowego, FTL, LTL, cross-dockingu, transportu kolejowego, obsługi celnej i administracyjnej oraz transportu lotniczego.

Jak wygląda praca GEFCO dla BWI Group?

Konsolidacje towaru i dalsze jego dostawy na Wschód stają się domena Grupy GEFCO. Każdego miesiąca Grupa GEFCO przewozi towary od kilkudziesięciu dostawców BWI z całej Europy do magazynu konsolidacyjnego w Psarach na Górnym Śląsku. Dostawy z wykorzystaniem sieci drobnicowej muszą być realizowane tak, aby cały towar pojawił się w Polsce na czas. Dzień i godzina wyjazdu kontenerów z Psar do terminala kolejowego w Malaszewiczach są sztywne, a ewentualne opóźnienia ze strony dostawców powodują konieczność zorganizowania przez GEFCO alternatywnego transportu lotniczego.

Na odcinku od terminala w Malaszewiczach do Zhengzhou w Chinach kontenery są przewożone koleją. Następnie z terminala w Chinach transportem drogowym trafiają do fabryki BWI w Pekinie. W cały proces zaangażowanych jest kilkanaście osób z BWI oraz GEFCO Polska, GEFCO Forwarding oraz GEFCO China. Doświadczenie zdobyte w podobnych projektach dla klientów z branży automotive przyniosło spodziewane efekty - już pierwszy kontener z Europy dotarł do azjatyckiej fabryki BWI w zakładanym czasie.

Efekty:

·       Wdrożenie rozwiązań logistycznych szytych na miarę
·       3 tygodnie krótszy czas tranzytu w porównaniu do wcześniejszych transportów drogą morską, realizowanych indywidualnie przez dostawców z Europy
·       Obniżenie kosztów logistycznych
·       Odmrożenie kapitału - BWI staje się właścicielem komponentów w momencie gdy te opuszczają fabrykę dostawcy. Krótszy czas tranzytu do Chin to zatem również ograniczenie czasu zamrożenia kapitału w formie transportowanych towarów.
·       Rozwój biznesu z perspektywą potrojenia skali do 2021 roku.


„Transport towarów do Chin nie jest tak popularny, jak import z Azji do Europy, a odprawy celne, prawo lokalne i różnice kulturowe stawiają dodatkowe wymagania wobec operatorów logistycznych. Dzięki sprawnej współpracy i dopełnieniu wszystkich formalności, w tym uzyskaniu odpowiednich pozwoleń, udało nam się wyraźnie skrócić czas tranzytu, dostarczyć towar na czas i ograniczyć koszty” – mówi Marcin ZASUŃ, Kierownik ds. rozwoju produktu, GEFCO Polska.

„Nasza współpraca z GEFCO oznacza konsolidację dostaw z Europy w rękach jednego dostawcy i lepszą kontrolę nad procesem. Dodatkowo odejście od wielu indywidualnych transportów z Europy sprzyja optymalizacji kosztów i lepiej zabezpiecza nas na wypadek ewentualnych przestojów z powodu braku ciągłości łańcucha dostaw. Po wielu latach współpracy z GEFCO traktujemy siebie jako partnerów, którzy mogą na sobie polegać” – mówi Tomasz Dziewiecki, Global Lean Manager w BWI Group. Firma produkuje oryginalne części zawieszenia dla wielu znanych marek, w tym BMW, Ford, GM, Land Rover, Jaguar, Volvo, Honda, PSA, Audi, Porsche, Mercedes-AMG i Ferrari.

Więcej informacji o transporcie towarów między Europą i Azją znajdziesz na stronie: http://pl.gefco.net/pl/newsroom/newsy. Polub profil GEFCO Polska na Facebooku i bądź na bieżąco: https://www.facebook.com/GEFCOPolska/.
  • GEFCO Polska Sp. z o.o.
  • pl. Bankowy 2
  • 00-095 Warszawa
  • PL

Pozostałe notatki

Mazars tworzy Mazars North America Alliance

  • 16.07.2019

11 lipca 2019 r. : Mazars, międzynarodowa firma audytorsko-doradcza, ogłasza powstanie Mazars North America Alliance.

Przewodnik Podatkowy Mazars CEE 2019

  • 16.07.2019

Mazars już po raz siódmy opublikował swój regionalny przewodnik podatkowy, w którym przedstawiono krótkie sprawozdania i wykresy porównawcze systemów podatkowych 22 krajów Europy Środkowej i Wschodniej na rok 2019.

GEFCO przejmuje Chronotruck, cyfrową platformę logistyczną dla spedytorów i przewoźników

  • 12.07.2019

Grupa GEFCO, światowy ekspert w dziedzinie rozwiązań dla łańcucha dostaw, poinformowała o zakupie firmy Chronotruck, która kontaktuje spedytorów i przewoźników za pośrednictwem innowacyjnej platformy cyfrowej. Przejęcie jest elementem strategii Grupy GEFCO, opierającej się na wykorzystaniu nowych technologii w imię satysfakcji klientów oraz świadczenia w pełni cyfrowych usług odpowiadających potrzebom obecnych i przyszłych systemów logistycznych.

Największy magazyn GEFCO w Polsce powstaje pod Wrocławiem

  • 11.07.2019

GEFCO zapowiedziało uruchomienie jesienią swojego największego magazynu w Polsce. Obiekt o powierzchni 32 500 m kw. powstaje w Psarach na Dolnym Śląsku i jest częścią parku S5 Wrocław North Gates, inwestycji Panattoni Europe. Nowy magazyn GEFCO będzie światowym centrum dystrybucyjnym dla wiodącego producenta komponentów i części motoryzacyjnych. Obecnie GEFCO Polska prowadzi rekrutację i przygotowuje się do adaptacji magazynu, w którym pracę znajdzie około 70 osób.