Wyniki T‑Mobile Polska w III kwartale 2018 r.: stopniowy wzrost kluczowych wskaźników finansowych i operacyjnych

  • 20.11.2018
  • T-Mobile Polska S.A.
  • ul. Marynarska 12
  • 02-674 Warszawa
  • PL
Szczegóły

W porównaniu do stanu na koniec III kwartału ubiegłego roku T‑Mobile Polska zwiększył przychody o 5,5%, a skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 11,5%. Jednocześnie, utrzymał pozytywny trend dotyczący wzrostu bazy, w ciągu ostatniego kwartału pozyskując netto 84 tysiące klientów.

report image
Na koniec III kwartału 2018 r. T‑Mobile Polska obsługiwał 10 milionów 690 tysięcy kart SIM, w tym ponad 7,1 miliona klientów kontraktowych oraz ponad 3,5 miliona z segmentu prepaid. Oznacza to wzrost o 84 tysiące w ciągu kwartału. Co ważne, T‑Mobile nie tylko sprawniej pozyskuje klientów, ale także skutecznie ich utrzymuje – współczynnik odejść klientów kontraktowych churn spadł do poziomu 0,8%, najniższego od 2012 roku.

Nasze wyniki pokazują to wyraźnie: mimo że polski rynek cechuje ogromna presja na ceny, to jednak jest na nim miejsce na takiego operatora jak T‑Mobile – skupiającego się na najwyższej jakości usług oraz konkurującego o klienta dzięki najnowszym technologiom oraz najlepszej jakości obsługi. Szczególnie cieszy nas stały spadek współczynnika odejść (churn), który w segmencie klientów kontraktowych osiągnął poziom najniższy od drugiego kwartału 2012 r. – to zasługa konsekwentnych inwestycji w jakość wszystkich punktów styku z klientem. W efekcie, nie tylko wzrosła liczba klientów, ale także średni przychód z klienta (ARPU). Oznacza to, że nasi klienci coraz chętniej wybierają wyższe plany taryfowe oraz korzystają z usług dodatkowych. Te czynniki przyczyniły się do poprawy naszego wyniku finansowego – powiedział Andreas Maierhofer, Prezes Zarządu T‑Mobile Polska.

Klienci doceniają jakość i innowacyjne rozwiązania
Trzeci kwartał był kolejnym, w którym T‑Mobile zanotował stabilny wzrost zaufania klientów oraz satysfakcji z usług. Przyczynił się do tego szereg zmian wprowadzonych na przestrzeni ostatnich kwartałów w obszarze doświadczenia klienta: usprawnienie działania call center, które pozwoliło na czterokrotne skrócenie czasu oczekiwania na połączenie z konsultantem. Obecnie operator wdrożył zaawansowaną aplikację mobilną, która umożliwia klientom łatwe zarządzanie usługami oraz rozwiązanie najczęstszych zgłoszeń dużo szybciej niż za pośrednictwem infolinii. Oznacza to, że obecnie T‑Mobile oferuje klientom najwyższą jakość obsługi we wszystkich punktach styku z operatorem: począwszy na salonach własnych i franczyzowych, po profesjonalne call center oraz cyfrowo poprzez aplikację mobilną.

W tym czasie badania satysfakcji klientów pokazały wyraźny wzrost zaufania oraz zadowolenia z obsługi, zwłaszcza w segmencie post-paid. Stan ten przełożył się nie tylko na poprawę wskaźnika churn, ale także w wynikach przenośności numerów: T‑Mobile w trzecim kwartale wypracował pozytywny wynik MNP.

W trzecim kwartale T‑Mobile wprowadził na rynek ofertę rodzinną, która od razu stała się hitem sprzedażowym. Propozycja operatora zjednała sobie przychylność klientów przede wszystkim za sprawą elastyczności – między innymi płynnego zarządzania numerami wchodzącymi w jej skład. W segmencie prepaid rynek bardzo dobrze przyjął ofertę SuperNet Video, która w 3 miesiące zdobyła 80 tysięcy aktywnych użytkowników.

Segment SME wybiera Magenta BIZNES
W sektorze małych i średnich firm z bardzo ciepłym przyjęciem spotkało się wprowadzenie planów MagentaBIZNES, dająca możliwość korzystania w ramach wszystkich kart SIM w firmie z jednej, nielimitowanej oferty internetowej oraz oferująca szereg unikalnych usług dodatkowych przydatnych w prowadzeniu biznesu, takich jak zdalne usługi serwisowe IT, pakiet Office365 lub księgowość online. W ciągu pół roku od rozpoczęcia sprzedaży oferta zyskała ogromne zainteresowanie klientów i stanowiła 85% sprzedaży w segmencie SOHO VSE.

Więcej informacji na T-Mobile Aktualności.



  • T-Mobile Polska S.A.
  • ul. Marynarska 12
  • 02-674 Warszawa
  • PL

Pozostałe notatki

Zostaliśmy Bankiem Roku wg magazynu "The Banker"

  • 23.01.2019

Magazyn "The Banker" nagrodził Santander Bank Polska tytułem "Bank of the Year in Poland" w jednym z najbardziej prestiżowych konkursów branżowych. Jest to wyjątkowe wyróżnienie w branży finansowej, którym zostaliśmy wcześnie uhonorowani dwukrotnie - w 2010 i 2012 roku.

Bądź bezpieczny z T‑Mobile – Operator wprowadza nowe ubezpieczenia dla swoich klientów

  • 21.01.2019

Stare polskie przysłowie głosi, że „przezorny zawsze ubezpieczony”. I nie ma w tym nic dziwnego, bo o swoje bezpieczeństwo warto zadbać z wyprzedzeniem. Dlatego T‑Mobile, w porozumieniu z towarzystwem ubezpieczeniowym MetLife, wprowadza dla swoich klientów nowe pakiety ubezpieczeń – Ochrona na Wypadek i Ochrona Zdrowia.

Zapoznaj się ze zmianami w normie ISO 50001 na BEZPŁATNYM webinarze

  • 07.01.2019

Grupa DEKRA zaprasza na bezpłatne webinarium poświęcone zmianom w normie ISO 50001:2018.

W Knight Frank powstał nowy Dział Doradztwa Strategicznego EMEA

  • 07.01.2019

Rolą nowego zespołu jest kompleksowe wsparcie właścicieli oraz najemców w zakresie efektywnego zarządzania przestrzenią biurową. Rekomendowane strategie eksperci poprzedzają wnikliwymi badaniami i analizami, korzystając z nowoczesnych narzędzi analitycznych.